Fag

Tidlig start på et instrument - fra 4 år:

Dit barn kan starte tidligt på at spille et instrument. Dog skal I som forældre og musikskolen vurdere barnets modenhed og alder, før barnet kan blive tilmeldt undervisning. En vigtig forudsætning for tidlig start er forældredeltagelse.

Du er velkommen til at kontakte musikskolen for en snak om, hvornår dit barn kan skønnes klar til at begynde med at spille på et instrument.

Instrumental- og sangundervisning:

På musikskolen kan du få undervisning i næsten alle de instrumenter, der findes. Hvis du ikke finder "dit instrument" på listen, kan du henvende dig til musikskolen - så vil vi prøve at finde en lærer.

For de fleste vil der blive 25 minutters undervisning om ugen og 50 minutter til videregående elever - efter lærerens indstilling.

Tips til at øve dig:

For at blive bedre til noget, må man øve sig. Om det er til at spille musik, danse eller spille fodbold, skal man øve sig og helst hver dag. Korte intensive øvninger er bedre end lange ukoncentrerede øvninger - så øv dig hellere 10 minutter hver dag end to timer i træk én gang om ugen.

Sådan hjælper du dit barn til bedre øvning:

• aftal faste øvetider
  • spørg barnet, om du må høre det stykke musik, det øver på
  • sørg for gode øveforhold